Reklama kreatywna
W dzisiejszych czasach REKLAMY wprowadzają nas w zdumienie, zaskakują swą prowokacyjną treścią, powodują uśmiech na naszej twarzy lub wywołują złość. Specjaliści od reklamy prześcigają się w swoich pomysłach, ażeby przekaz reklamowy był w swej formie jednocześnie prosty i skuteczny, a nie nudny czy głupi – czyli dwa w jednym jak znana nam reklama szamponu “wash and go”. A taki rodzaj efektywnej reklamy wykreować i odnieść sukces to wielka sztuka.
Kreatywność jest bardzo ważnym elementem, jak nie najważniejszym w procesie tworzenia skutecznej reklamy. Jest to proces twórczy określany terminem “krok po kroku”. Nie bez powodu mówi się, że w tym procesie droga przebiega: od pomysłu do celu! Oczywiście z akcentem na pomysł! Za to cel określa nam skutki jakie ma spowodować w przyszłości stworzona reklama.
Proces tworzenia REKLAMY nie jest procesem mechanicznym. Praca nad reklamą to nie rzemiosło, a rodzaj sztuki, o czym wcześniej wspomniałem. Aby wykreować naprawdę dobrą i oryginalną reklamę, należy posiadać talent, intuicję, nietuzinkową osobowość. Co ciekawe to nie doświadczenie, a intuicja przewodzi w tym procesie. A intuicji nie można się nauczyć. Dlatego spece od reklamy to wyjątkowi ludzie, którzy nie mało “kasują” za swoje oryginalne pomysły.
REKLAMA KREATYWNA to taka, która łamie stereotypy, budzi kontrowersje, prowokuje, dostarcza nam niezapomnianych wrażeń i zdecydowanie wyróżnia się na tle głupich, jałowych reklam. A tych mało ciekawych niestety u nas w kraju nie brakuje. Można by rzec: co kraj, to obyczaj. Może się niepotrzebnie czepiam, przecież rynkiem reklamy też rządzi pieniądz…, a my w Polsce przecież jesteśmy cały czas na dorobku.
A z drugiej strony podobno na zachodzie odbierają nas jako ponuraków niezdolnych do autoironii. Co ciekawe Polacy mają tendencję do traktowania treści reklamy bardzo serio, identyfikują się z bohaterem, nie lubią, kiedy zostaje on ośmieszony albo przydarza mu się coś złego. W skrócie tak nas oceniają polscy fachowcy z branży reklamowej. Coś w tym jest na rzeczy…
Ja jednak jestem optymistą, wierzę, że w niedługim czasie coraz więcej REKLAMY KREATYWNEJ zobaczymy na naszych ulicach czy szklanym ekranie. W końcu nasze społeczeństwo też przechodzi ciągłe transformacje, myślę, że w odbiorze reklam również. Natomiast w Internecie reklamy kreatywnej mamy pod dostatkiem, czego przykładem jest wybrany przeze mnie fajny spot reklamowy, do którego obejrzenia wszystkich zachęcam.
Każdy kto ma ochotę, niech kliknie na http://www.youtube.com/watch?v=XQcVllWpwGs
Miłego Słuchania i Oglądania!
December 31st, 2010 at 00:56
Most of the times i visit a blog I see that the construction is poor and the writting bad. On the contrary,I could honestly say that you writting is decent and your website solid.